tirsdag 1. juni 2010

Tirsdag 1. juni - dag 3

Våknet tidlig også i dag men ble liggende å sløve og halvsove en stund. Skal ikke til tannlegen før klokken tre og det er øsende regnvær ute. Så jeg har i grunn få planer for dagen.

Startet med en liten tur ut i regnet for å spise frokost på en kafe like borti gaten. Baguette med ost og skinke, stort glass juice og en kopp espresso for 1000 HF. Det tilsvarer ca 30 kroner hjemme. Ikke noe å si på de prisene nei.

Mye mere er det derimot å si om Gouda. Jeg hadde aldri hørt om selskapet før jeg fikk kortet fra dem tilsendt fra arbeidsgiveren. Hadde bare hørt om Goudaost før jeg. Men etter å ha hatt en lang og intetsigende samtale med Gouda så føler jeg at jeg hadde hat like mye hjelp i å ha en skive goudaost i lommen som det forsikringskortet. De kunne ikke gjøre noe før jeg hadde sendt inn en oversikt over alt som var i den stjålne kofferten med kvitteringer og en original bekreftelse fra politiet om at forholdet var anmeldt. Så skulle de vurdere saken.
Jeg prøvde å spørre om de kunne være så vennlige å betale ut ihvertfall noe på forskudd slik at jeg ikke trengte å belaste reisebudsjettet mitt med de ekstra utgiftene med å handle inn nye klær og slikt. Men det var helt umulig i og med at kofferten var stjålet og ikke forsinket. Hadde den vært forsinket så hadde de overført penger til meg på flekken. 2500 kroner om den var fire timer forsinket og 5000 om forsinkelsen var på mer en 8 timer. Men siden min er stjålet og derfor forsinket til evig tid så kan de ikke hjelpe meg. Hva er logikken i dette da. Så tusen takk til dette osteforsikringsdusteselskapet for ingenting.

Resten av tiden i dag har jeg brukt til å opprette denne bloggen som jeg tenker å oppdatere daglig. Så kan de som er interessert se hvordan turen var. Nå stikker jeg på metroen og kjøper meg et ukeskort der og tar en tur til mammut senteret igjen. Kjøpte meg en shorts der og da jeg pakket den ut oppdaget jeg at de hadde glemt å ta av denne alarmbrikken på den. Så jeg får ta den med tilbake og få den fjernet. Har heldigvis tatt vare på kvitteringen for den. Er jo irriterende å gå rundt med en alarm i buksa.

Så var handleturen unnagjort. Tenkte jeg skulle prøve meg på trikken på vei tilbake til leiligheten, men havnet litt feil så det tok litt tid. Har hatt meg middag også på turen. Men nå blir det nok en stille rolig kveld. Har med en god bok og så blir det nok lit chatt med kjæresten min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar