fredag 4. juni 2010

Fredag 4. juni - dag 6

Våknet til lett regn i dag også men etter hvert lysnet det og gatene tørket opp igjen. Ruslet en liten morgentur ut mot Donau som går flomstor i dag. Det har nok regnet mye lenger oppe i Europa. Veien som går langs elva er stengt og vannet siger inn over kjørebanen. Også landgangen til flytebryggene til alle turistbåtene står under vann.
Ellers så hadde jeg meg en tur med metroen til Arena shoppingsenter. Det var mest merkebutikker for moteklær der så det meste var dyrt. Men jeg fikk kjøpt noen gaver til kjæresten min og til døtrene mine. I morgen må jeg ut å finne meg ny koffert.

Klokken tre i dag var jeg til tannlegen for siste behandling. Da ble det endelige sluttresultatet satt inn og jeg er kjempefornøyd. Så virkelig bra ut men føles ganske uvant med så mange tenner i munnen. Men det blir nok en vane.

Nå lurer jeg på om jeg skal ta en tur på Donau eller kanskje en tur opp på slottshøyden. Vi får se...

Det ble båttur på Donau i kveld. Rusket over Kjedebroen og gjennom handlegaten på Pest siden og ned til der cruisbåten gikk fra. Fikk en timelang båttur med virkelig flott utsikt til buens severdigheter. Og i handlegaten fikk jeg laget meg en karikatur tegning. Stilig. Morsomt minne fra turen.

Det ble masse gåing i dag. I følge skritt telleren på mobilen har jeg gått 22,4 kilometer i dag. Er blitt mye gåing denne uka, har tilbakelagt totalt 72 kilometer på apostlenes hester. Ikke værst det. Så det var godt å returnere til leiligheten nå å få sette seg ned.

I morgen er siste dagen her i Budapest. Flyet tilbake til Oslo går herfra klokken 9 søndag morgen så det er tidlig avgang herfra. Skal bli godt å komme tilbake til min kjære.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar